Νευροανάδραση

 

 

Νιώθετε κουρασμένοι, απελπισμένοι από το φόρτο των εργασιών κάθε ημέρας; Νιώθετε ότι ο εγκέφαλός σας πιέζεται τόσο από όλα όσα έχετε να κάνετε και να σκεφτείτε που δεν μπορεί να ανταποκριθεί;

Κι αν υπήρχε ένα είδος αερόβιας άσκησης για το μυαλό σας; Αν μπορούσατε να το γυμνάσετε ώστε να αποκτήσετε την ικανότητα να αντιμετωπίζετε τις δυσκολίες με ψυχραιμία και να λύνετε τα καθημερινά προβλήματα με «καθαρό» μυαλό; Οι ειδικοί μας σας προτείνουν τη ΝΕΥΡΟΑΝΑΔΡΑΣΗ, τη στρατηγική μάθησης που μας αποκαλύπτει πώς να αξιοποιούμε σωστά της δυνατότητες του εγκεφάλου μας.

Πρόκειται για μία καινοτόμα τεχνική πρόκλησης του εγκεφάλου με σκοπό την επίτευξη της καλύτερης λειτουργίας του και με αποτελέσματα σε ένα πλήθος συμπτωμάτων. Σκεφτείτε τη Νευροανάδραση ως προσωπική προπόνηση για τον εγκέφαλο!
 Η εκγύμναση του εγκεφάλου είναι παρόμοια με τον τρόπο που το σώμα ασκείται, τονώνεται και συντηρείται. Αυτή η εκπαίδευση εξασκεί εκείνες τις νευρικές οδούς που επιτρέπουν στον εγκέφαλο να επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή απόδοση σε διάφορους τομείς και χρησιμοποιείται αποτελεσματικά σε διάφορες συμπτωματολογίες όπως:

  • Άγχος, Στρες, Φοβίες
  • Kατάθλιψη
  • Αυπνία
  • Απώλεια- Πένθος
  • Κρίσεις Πανικού
  • Διπολική Διαταραχή
  • Ψυχώσεις
  • Διαταραχές πρόσληψης τροφής (Βουλιμία-Ανορεξία)
  • Άτομα με εξαρτήσεις
  • Μαθησιακές δυσκολίες
  • Σύνδρομο ελαττωματικής προσοχής-υπερκινητικότητας
  • Φάσμα αυτιστικών διαταραχών
  • Τικ
  • Διαταραχές ύπνου
  • Πονοκέφαλοι- Ημικρανίες
  • Νευρολογικά & κινητικά προβλήματα
  • Ανοσοποιητικά
  • Ενδοκρινολογικά & ΑΝΣ συμπτώματα
  • Δερματικές αλλεργίες
  • Σύνδρομο χρόνιας κόπωσης


καθώς και στην ενίσχυση των γνωστικών ικανοτήτων και των επιδόσεων σε υγιή άτομα, στους αθλητές, στους πιλότους, στα στελέχη επιχειρήσεων και σε όλα εκείνα τα άτομα που για προσωπικούς ή επαγγελματικούς λόγους νιώθουν την ανάγκη να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.
 Επίσης αποτελεί ένα βασικό στοιχείο στα προγράμματα εκπαίδευσης των αστροναυτών της NASA.

Η χρήση της ΒιοΝευροανάδρασης (BNFB) είναι ενδεδειγμένη για τη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων που έχει ο εγκέφαλός μας. Η τεχνική αναγνωρίζεται πλέον και σε θεσμικό επίπεδο καθώς  το εντυπωσιακό υλικό των ερευνών που διεξάγονται υπό αυστηρούς όρους, υποστηρίζουν την εγκυρότητά της.

Η τεχνική της ΒιοΝευροανάδρασης είναι μη επεμβατική, ανώδυνη, χωρίς παρενέργειες και χωρίς χορήγηση φαρμακευτικών ουσιών.

 

Τι είναι το Ποσοτικό ηλεκτροεγκεφαλογράφημα qEEG

Υπάρχει μια λεπτομερής μέθοδος αξιολόγησης της εγκεφαλικής δραστηριότητας, η οποία ονομάζεται qEEG (ποσοτικό εγκεφαλογράφημα), γνωστό επίσης ως χαρτογράφηση του εγκεφάλου. Με αυτή την τεχνολογία καθίσταται δυνατόν να έχουμε μια εικόνα της εγκεφαλικής δραστηριότητας του ατόμου μας σε όλο τον εγκέφαλο ταυτόχρονα. Μπορούμε να αξιολογήσουμε την ηλεκτρική δραστηριότητα σε κάθε μέρος του εγκεφάλου ξεχωριστά και σε συνδυασμό με όλα τα υπόλοιπα μέρη. Μας επιτρέπει να έχουμε μια ξεκάθαρη άποψη για το που θα πρέπει να κατευθυνθεί η εκπαίδευση μέσω Νευροανάδρασης. Επίσης μας επιτρέπει να συγκρίνουμε ένα εγκεφαλικό χάρτη που έγινε πριν την εκπαίδευση με ένα εγκεφαλικό χάρτη μετά την εκπαίδευση ώστε να φανεί ξεκάθαρα η βελτίωση στην εγκεφαλική δραστηριότητα ως το αποτέλεσμα αυτής της εκπαίδευσης. Μετράμε την εγκεφαλική δραστηριότητα σε microvolts τοποθετώντας ηλεκτρόδια σε 19 σημεία ταυτόχρονα και συνδέοντάς τα με ένα υπολογιστή. Ο υπολογιστής συλλέγει τις καταγραφές και τις συνθέτει σε χάρτη ως προς τις εγκεφαλικές συχνότητες του ατόμου, καταγράφοντας το εύρος, τη φάση, την συνοχή και την συμμετρία των εγκεφαλικών κυμάτων. Ο χάρτης δείχνει τη σχετική ένταση κάθε τύπου εγκεφαλικών κυμάτων και τον προσδιορισμό της θέσης τους στον εγκέφαλο. Επίσης καθορίζει το σε ποιά περιοχή του εγκεφάλου κάθε μορφή εγκεφαλικών κυμάτων είναι υψηλότερη ή χαμηλότερη, σε σχέση με το που θα έπρεπε να είναι. Για παράδειγμα μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση των θ κυμάτων στο πίσω μέρος της κεφαλής, ή περισσότερα β κύματα στο ένα ημισφαίριο από ότι στο άλλο. Κάθε περιοχή του εγκεφάλου κάνει την δική της εργασία και συμβάλλει στο σύνολο. Εάν η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε ένα κομμάτι του εγκεφάλου δεν είναι σωστή, τότε το σύνολο δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Το QEEG μας δίνει την δυνατότητα να εντοπίσουμε το πρόβλημα.

Πώς γίνεται το QEEG?

Το σκουφάκι που χρησιμοποιείται στο QEEG μοιάζει πολύ με το σκουφάκι κολύμβησης. Από την στιγμή που θα τοποθετηθεί το σκουφάκι με 20 ηλεκτρόδια σωστά τοποθετημένα στα σημεία που καθορίζονται από το διεθνές σύστημα τοποθέτησης ηλεκτροδίων 10-20, ο ειδικός μεθοδικά θα δοκιμάσει την ορθότητα της καταγραφής των εγκεφαλικών κυμάτων από κάθε ηλεκτρόδιο. Στην υποδοχή του κάθε ηλεκτροδίου τοποθετείται ειδική πάστα αγωγιμότητας και βεβαιωνόμαστε ότι το ηλεκτρόδιο έχει σωστή επαφή με το κρανίο. Όσο καλύτερη είναι η επαφή τόσο πιο ακριβής καταγραφή της εγκεφαλικής δραστηριότητας θα ακολουθήσει. Όταν ετοιμαστούν όλα απαιτείται το άτομο να καθίσει ήρεμο με μάτια ανοικτά και έπειτα με μάτια κλειστά, ακολουθώντας τις οδηγίες του ειδικού. Η διαδικασία αυτή γίνεται δύο φορές. Άρα συνολικά 4 περίοδοι, δύο με ανοικτά μάτια και δύο με κλειστά. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής καταγράφει τη θέση και την ένταση για κάθε μία από τις 6 ομάδες εγκεφαλικών κυμάτων, ταυτόχρονα σε όλα τα 20 σημεία (δ, θ, α, smr, β, β2). Αξιολογώντας την καταγραφή σημείο προς σημείο ο ειδικός επιλέγει συνολικά 30 δευτερόλεπτα «καθαρών» δεδομένων. Στη συνέχεια , ο υπολογιστής παράγει μία φασματική ανάλυση και μία τοπογραφική χαρτογράφηση σε σύγκριση με μια βάση δεδομένων αναφοράς, που συγκρίνει τη μέτρηση του εν λόγω ατόμου με άλλες σταθμισμένες καταγραφές ατόμων της ίδιας ηλικίας και του ίδιου φύλου. Έτσι καταλήγουμε με ένα προφίλ του ατόμου το οποίο μας δείχνει τις περιοχές στις οποίες υπάρχει απόκλιση σε σχέση με τη νόρμα και που ευθύνονται για την παρουσία των διαφόρων κατά περίπτωση συμπτωμάτων.

Ποιος είναι ο τρόπος που γίνεται;

Ξεκινά με μια πρώτη συνάντηση που σκοπό έχει την περιγραφή των συμπτωμάτων, την λήψη ιατρικού και οικογενειακού ιστορικού. Στις επόμενες συναντήσεις γίνεται η πρώτη ΗΕΓ εκτίμηση και εάν χρειαστεί μπορεί να γίνει και ένα QEEG και κάποια ψυχομετρικά tests, όπου αυτό θεωρηθεί απαραίτητο.

Πως μοιάζει η Νευροανάδραση;

Ο υπολογιστής του θεραπευτή που βρίσκεται συνήθως πίσω από τον εκπαιδευόμενο, δίνει την δυνατότητα στον εκπαιδευτή να παρακολουθεί το ΗΕΓ σε οποιαδήποτε στιγμή της συνεδρίας χωρίς να ενοχλεί την εκπαίδευση της νευροανάδρασης. Ένα μοναδικό ηλεκτρόδιο βρίσκεται τοποθετημένο στο δέρμα του κρανίου, με την χρήση gel ή πάστας επαφής, ενώ άλλα δύο (2) ηλεκτρόδια βρίσκονται στους λοβούς των αυτιών. Ο υπολογιστής του παιχνιδιού βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον εκπαιδευόμενο ο οποίος αντιδρά με το παιχνίδι χρησιμοποιώντας μόνο το ΗΕΓ (χωρίς χειριστήρια) για τα επόμενα 30’ της ώρας.

Πόσο διαρκεί συνήθως η εκπαίδευση;

Η εκπαίδευση του ΗΕΓ είναι μια μαθησιακή διαδικασία, συνεπώς τα αποτελέσματα φαίνονται σταδιακά. Για τις περισσότερες περιπτώσεις αρχική πρόοδος φαίνεται μέσα στις 20 πρώτες συνεδρίες. Οι αρχικοί στόχοι επιτυγχάνονται μέχρι τις 25 συνεδρίες, οπότε τα αρχικά τεστ επαναλαμβάνονται. Για την πλήρη εκπαίδευση μπορεί να απαιτηθούν τα διπλάσια και ίσως λίγο περισσότερα ραντεβού. Σε περιπτώσεις πολύ πιο σοβαρές (αυτισμός, asperger, ΤΒΙ) χρειάζονται πάρα πολλές συνεδρίες.

Πόσο συχνές μπορεί να είναι οι συνεδρίες;

Στην αρχή οι συνεδρίες πρέπει να είναι σταθερές και συχνές, 2-3 συνεδρίες την εβδομάδα. Αφού η μάθηση αρχίσει να σταθεροποιείται, ο ρυθμός μπορεί να μειωθεί.

Τι αποτελέσματα μπορούν να παρατηρηθούν;

Στην περίπτωση της διάσπασης προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, υπάρχει πολύ μεγάλη ανταπόκριση στην εκπαίδευση. Αυτό οδηγεί σε μια πετυχημένη σχολική απόδοση και σε ένα ήρεμο οικογενειακό περιβάλλον. Θα πρέπει να σημειωθεί επιπλέον ότι σε αρκετές ελεγχόμενες μελέτες σε αντιπροσωπευτικές ομάδες πληθυσμού παιδιών με ADHD παρατηρήθηκε αύξηση του score σε test του δείκτη νοημοσύνης κατά 10 μονάδες IQ. Στην περίπτωση της κατάθλιψης, μπορούμε να έχουμε μια βαθμιαία ανάκαμψη της συναισθηματικής ανταπόκρισης και την μείωση του βιώματος της κούρασης. Στις περιπτώσεις των κρίσεων πανικού ή άγχους υπάρχει επίσης μια βαθμιαία βελτίωση στην ομαλοποίηση, μέσω μιας μείωσης της συχνότητας και της έντασης των κρίσεων άγχους και πανικού. Στην περίπτωση της επιληψίας παρατηρούμε μια μείωση στην ένταση και την συχνότητα των κρίσεων. Η δοσολογία των φαρμάκων μπορεί, με την καθοδήγηση του νευρολόγου, να μειωθεί. .

Γιατί αυτή η διαδικασία εκπαίδευσης είναι επιτυχής;

Ο εγκέφαλος είναι ένα όργανο εξαιρετικά προσαρμόσιμο, εύπλαστο και ικανό για εκμάθηση. Μπορεί επίσης να εκπαιδευτεί για να βελτιώσει την απόδοσή του, αρκεί να του δοθούν οι ενδείξεις για το τι πρέπει να αλλάξει και να παρασχεθούν τα κατάλληλα ερεθίσματα. Με το να δίνουμε στον εγκέφαλο πληροφορίες για το πως λειτουργεί και ζητώντας του να κάνει αλλαγές, όντως μπορεί να το κάνει. Όταν ένας ώριμος εγκέφαλος κάνει καλή δουλειά ρυθμίζοντας τον εαυτό του και το άτομο είναι σε εγρήγορση και συγκεντρωμένο τότε τα εγκεφαλικά κύματα έχουν συγκεκριμένο πρότυπο στο Ηλεκτροεγκεφαλογράφημα. Προκαλούμε το άτομο να κρατήσει αυτή την υψηλή επίδοση με χαλάρωση και συγκέντρωση. Σταδιακά ο εγκέφαλος μαθαίνει να λειτουργεί στα νέα επίπεδα και λόγω της πλαστικότητας του κρατά αυτή τη νέα ικανότητα.

Ο ιατρός μου κριτικάρει τη Νευροανάδραση.Τί μπορώ να κάνω γι'αυτό;

Κατ΄αρχήν, είναι πολύ πιθανό να αγνοεί την ύπαρξη αυτής της μεθόδου. Και όπως είναι φυσικό, κάθε νέα μέθοδος προσεγγίζεται, ακόμη κι από καλοπροαίρετους ανθρώπους, με ιδιαίτερο σκεπτικισμό. Ζήτησε από τον ιατρό σου να μελετήσει τις πρόσφατες έρευνες σχετικά με την αποτελεσματικότητα της Νευροανάδρασης σε διάφορες διαταραχές (βλέπε βιβλιογραφία). 

Η αποτελεσματικότητα της Νευροανάδρασης έχει διερευνηθεί από πλήθος επιστημονικών μελετών (βλέπε http://www.isnr.org/ComprehensiveBibliography.cfm), αλλά οι κριτικοί της Νευροανάδρασης υποστήριζαν ότι τα οφέλη εξηγούνται και με άλλους τρόπους, επειδή δεν υπήρχε μια μελέτη με μεγάλο δείγμα συμμετεχόντων και τυχαίο διαχωρισμό τους σε πειραματική ομάδα και ομάδα ελέγχου. Αυτό το επιχείρημα πλέον καταρρίφθηκε από μια πρόσφατη μελέτη των Gevensleben και συνεργατών, που έγινε στην Γερμανία το 2009, σχετικά με την αποτελεσματικότητα της Νευροανάδρασης στην ΔΕΠ/Υ. Οι ερευνητές χώρισαν 102 παιδιά που έχουν ΔΕΠ/Υ σε δύο ομάδες με τυχαία διαλογή, και στην μία ομάδα έκαναν Νευροανάδραση, ενώ στην άλλη ομάδα έκαναν ασκήσεις συγκέντρωσης προσοχής σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, εντατικά για δύο μήνες. Τα αποτελέσματα έδειξαν μεγαλύτερη μείωση των συμπτωμάτων της ΔΕΠ/Υ στην ομάδα νευροανάδρασης, όπως αυτά βαθμολογήθηκαν σε κλίμακες που δόθηκαν στους γονείς και τους δασκάλους, αμέσως μετά την παρέμβαση, καθώς και 6 μήνες αργότερα. Επίσης, η ομάδα που έκανε Νευροανάδραση έδειξε ομαλοποίηση του ΗΕΓ. Έτσι, οι Gevensleben και συνεργάτες κάλυψαν το κενό στην βιβλιογραφία, δείχνοντας ότι τα οφέλη που προκαλεί η Νευροανάδραση οφείλονται στην συγκεκριμένη τεχνική, και δεν είναι εικονικά (placebo, δηλαδή από πίστη και μόνο ότι η μέθοδος θεραπεύει), ή αποτέλεσμα γενικότερης ενασχόλησης με τον(την) εκπαιδευόμενο.

Τέλος, η παροχή υπηρεσιών Νευροανάδρασης χρειάζεται επαγγελματίες με ειδική και πιστοποιημένη μεταπτυχιακή εκπαίδευση στην χρήση του εξοπλισμού, την καταγραφή και ερμηνεία του ΗΕΓ, την επιλογή και αναπροσαρμογή εκπαιδευτικών πρωτοκόλλων κατά περίπτωση, καθώς και γνώσεις στην νευροφυσιολογία, νευροψυχολογία, και στην κλινική παθολογία των διαταραχών. Επίσης, χρειάζεται συνεργασία του εκπαιδευτή με τους ιατρούς που τυχόν παρακολουθούν τον(την) εκπαιδευόμενο, προκειμένου να συνδυάζουν τις παρεμβάσεις για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη. Η παροχή υπηρεσιών μπορεί να γίνεται και από κάποιον εκπαιδευόμενο που δεν έχει ακόμα όλες τις παραπάνω γνώσεις, αρκεί να είναι σε συνεχή και στενή εποπτεία από πιστοποιημένο επαγγελματία.

end faq

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Υπηρεσίες Νευροανάδραση